art-1

הדמיות אדריכליות – חשיבותן בתכנון ובקבלת החלטות

Last Updated on ספטמבר 11, 2023 by מירב אוחנה

עולם העיצוב והאדריכלות הוא עולם שלא קל להבין כיצד הוא פועל, במיוחד אם אתם לא מגיעים עם

רקע בתחום הזה. כלומר, זה שתיפנו אל מעצב פנים ותבקשו ממנו שירות זה טוב ויפה, אך האם יש בכוחכם להבין מה הוא מנסה ליצור עבורכם רק מתוך השרטוטים שהוא ייראה לכם? רוב האנשים יגלו שזה לא כל כך פשוט, ולכן זה לא מפתיע שההדמיות השונות נכנסו לשוק וכבשו אותו.

כשמדברים על הדמיות בתחום האדריכלות מדברים על שני סוגים עיקריים:
1. הדמיות פנים: באות להמחיש את העיצוב ואת השינויים שמתכנן המעצב לפנים הבית. זה כולל בדרך כלל סיור בכל החדרים, החללים והנישות השונות ובצורה כזאת הלקוח יכול להבין טוב יותר איך ייראה הבית אחרי כל העבודה.
2. הדמיות חוץ: מראות לנו איך ייראה המבנה עם סיום העבודה מבחוץ ואיך הוא ישתלב עם הסביבה שבו הוא נמצא. הדמיה כזאת חשובה כדי להבין איזה נוף תראו, איך בדיוק הוא יחדור לבית שלכם והאם הבניין משתלב עם כל מה שמקיף אותו בצורה טבעית או לא.
המטרה של ההדמיות הללו, בין אם מדובר על הדמיית פנים ובין אם מדובר על הדמיית חוץ, זהה: להמחיש עד כמה שאפשר את מה שעתיד לקרות במקום. בצורה כזאת קל יותר להבין, להחליט ואף להוסיף את השינויים שצריך.
ההדמיות מיועדות לא רק ללקוחות פרטיים שלא מבינים מספיק בעולם העיצוב והאדריכלות אלא גם לאדריכלים עצמם. כך הם יכולים להעביר את המסר אחד לשני ולעבוד בצורה משותפת בקלות רבה יותר.

אהבתם את המאמר - שתפו עם חברים